Lettlest

Gullunge-tabber

Lagt inn av Gamleveien skole

Boka handler om et hamster som Line skulle passe ei helg. Eieren, Emma, skulle til London. Hamsteret heter Gullungen. Line trodde dessuten at fetter Petter skulle komme denne helga. Men det viser seg at det er fetter Anton som kommer. Og da blir alt mer utfordrende. Det er ikke lett å passe både Anton og […]

Les mer og kommenter

Jenta i kista

Lagt inn av Sigrun Feiring

I eit stort og gammalt hus står ei kiste. Men ingen veit kva kista gøymer. For over 100 år sidan budde det ein lykkeleg familie i huset. Men no vil ingen bu der. Alle romma er tomme, alle utanom loftet, der kista står. Men så, ein dag, blir kista opna.

Les mer og kommenter

Følelsesbiblioteket

Lagt inn av Sigrun Feiring

Følelsesbiblioteket består av sju enkeltstående bøker: Sinne, Sjenanse, Forelskelse, Redd, Sjalusi, Sorg, Lykke. Bøkene skal inspirere barn til diskusjon, og til egne tanker og refleksjoner rundt det å kjenne på ulike følelser.   Se illustrasjoner fra bøkene her.

Les mer og kommenter