Lettlest

Jenta i kista

Lagt inn av Sigrun Feiring

I eit stort og gammalt hus står ei kiste. Men ingen veit kva kista gøymer. For over 100 år sidan budde det ein lykkeleg familie i huset. Men no vil ingen bu der. Alle romma er tomme, alle utanom loftet, der kista står. Men så, ein dag, blir kista opna.

Les mer og kommenter

Følelsesbiblioteket

Lagt inn av Sigrun Feiring

Følelsesbiblioteket består av sju enkeltstående bøker: Sinne, Sjenanse, Forelskelse, Redd, Sjalusi, Sorg, Lykke. Bøkene skal inspirere barn til diskusjon, og til egne tanker og refleksjoner rundt det å kjenne på ulike følelser.   Se illustrasjoner fra bøkene her.

Les mer og kommenter

Slåsskamp

Lagt inn av Åkra skole

Frank ser at Ole tar litt av krembolla til lærar Siv. Ole truar frank med juling om han fortel det til Siv. Neste dag seier Ole at Frank må seie at Siv er ei heks. Det vil Frank ikkje, så han slår, sparkar og bit Ole. Siv gir han ei krembolle.

Les mer og kommenter

Mia kan fly

Lagt inn av Sigrun Feiring | 2 i leselisten

Tor har vunnet en pokal. Mia er misunnelig. Hun vil også ha! Men hvordan? Mia legger en plan. Så øver hun – og kommer høyere og høyere … Den ellevte boken i serien om Tor og Mia handler om å jobbe for å bli best i noe. Men den handler også om det fine som […]

Les mer og kommenter

Rare rekorder

Lagt inn av foreningen !les | 1 i leselisten

Om boka En superenkel faktabok for de aller ferskeste leserne. Les om verdens raskeste dyr, om verdens minste hund og verdens minste brudepar. Om ham som kjørte 260 dager på en gressklipper, om bjørnen som var soldat og mange flere sprø og rare rekorder. Morsomme illustrasjoner og en setning per side gjør faktaene enkle og […]

Les mer og kommenter